Am I going to be an optimist about this?

Nu; fredagskänslan på topp med en bärs i handen, potatisgratäng i ugnen och en farsa som mixtrar vid grillen.
Det kommer bli gött det här!
 
Den senaste veckan har innehållit otroligt många toppar; Hem till Midgårds-nostalgi på Moröhöjden med två saknade vänner, nattjobb, jag, Fanny, Soffe och Julia styrde en efterlängtad 20årsfest med genomljuvligt folk som jag hade fantastiskt roligt på (iiiiinte lika roligt dagen efter dock! xD), jag och Alma har träffats och börjat ta tag i våra ansökningar ännu mer, solen har varit vackert välkommen, jag har sett den grymma varietén "The Crack" på Nordanå, fått ännu fler fräknar, käkat mysmiddag med Daniel på Waynes, varit uppe och vakat med syrran en hel natt och fått fina tulpaner som pryder mitt fönster.
 
Varvat med detta har jag haft en hel del ångest! Har sökt sommarjobb som en desperado utan märkbar respons, insett att jag nog måste sälja min Tysklandsbiljett p.g.a detta, haft extrem prestationsångest inför höstens ansökningar och min framtid och sen på det blivit indragen i en konflikt från det mest oväntade håll.
 
Så mitt humör har minst sagt åkt Bergochdalbana; har skrattat och gråtit om vartannat.
Tills igår och det sagolika samtalet;
"Jag hade tänkt att du ska få jobba här i sommar, om du vill!"
Lyckan visste inga gränser och hjärtat dansade disco!!!!!!!
Plötsligt löstes så mycket av all oro upp! Jag får ett cashflow och dessutom på ett ställe där jag verkligen ser fram emot att jobba och jag kan dessutom åka till Tyskland!!!!!!!
Nu när det molnet försvann från min himmel känner jag mig fri och glad,
arbetet som det krävdes för att få jobbet lönade sig verkligen och det ger en ordentlig kick.
 
Nu kan jag satsa helt på mina folkhögskoleansökningar! TaggaTaggaTagga! :D :D :D
... och tagga midsommarhelgen då jag bla ska se detta helt fantastiskt peppande band!!!
 
 
 
 Trevlig helg!!! :D :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0