Just think about it.

 
Ikväll har det varit jag och min mamma, en riktigt god middag, ett par koppar kaffe och en frisk promenad! ♥
Och vi har pratat igenom de flesta stora ämnen; religion, världskonflikter, islamofobi, nationalism, feminism, vegetarianism, moral etc.
Vilka innebörder det kan ha för olika människor och vår egna försiktiga eller absoluta syn på det hela.
Vilka fördomar har vi och var kommer de ifrån?
Hur kan man acceptera åsikter som är tvärtemot sina egna? Osv osv....
 
Ja herre min je - stora & svåra frågor som sagt!
Men man växer så himla mycket av att ta upp dem till ytan och vända ut och in på dem,
höra hur någon annan resonerar. Skönt att ifrågasätta saker som händer omkring en hela tiden än att bara svälja alla nyheter på tv utan någon som helst eftertanke. Skönt att lära känna sin egen åsikt i ämnet och skönt att bara filosofera! Det är så skönt att jag har en mamma som kanske inte alltid delar mina åsikter, men som alltid tycker om att diskutera. reflektera och filosofera. (Och som är lika bäng som jag ♥)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0