Imorgon tar jag studenten

Ännu en vacker kväll i mitt liv.
Allting luktade hägg som det sig bör den här tiden på året
och alla i klassen var så fina när vi käka tillsammans,
maten var också riktigt god!
Bara njöööt i fulla drag och tänka på våra kaosartade diskussioner som lite ska bli sköna att slippa
men som jag mest kommer sakna när jag tänker på att vi bara har en dag tillsammans
som ett VI innan vi är finito som klass

Kände mig skitsnygg ikväll också tills jag gjorde århundradets krasch
Fastna med klacken i långklänningen när jag cykla och föll hejdlöst åt sidan
tog emot mig med tån på asfalten och fick hela cykeln över mig
Så mycket komik och smärta på samma gång.
Tur att inte tånageln lossnade iaf för då hade jag nog dött!!

Sedan jag kom hem har jag gråtit och fixat inför morgondagen.
Ska krypa till sängs och gråta en skvätt till tror jag nog

Imorgon är trots allt en stor dag även om jag fruktar den som pesten,
men vad gör man? kan som inte bara dra till Boden och låtsas att jag glömt studenten så jag måste gå om åtminstone ett år??? Bara att göra det fastän jag är skiträdd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0