Ja vad ska det bli av mig?

Jag föredrar nyårslöften, eftersom det ger mig möjlighet att sammanfatta mina förväntningar på det kommande året och sätta upp nya mål att sträva efter! :)

De här löftena gav jag förra året; kanske ta körkort, ta hand om mig själv och andra bättre, hälsa på Felicia en gång, åka utomlands med tjejerna, fara till peace and love.

Hur blev det då? Jag hälsade på min fina Felicia inte mindre än två gånger, fick praktik i Stockholm på Vår Teater, åkte utomlans med tjejerna och tog körkortet med tre veckors marginal!

Jag tycker också att jag har varit bra på att ta hand om mig själv och andra hyfsat bra, men jag känner att mycket av mitt fokus legat mycket på mig själv det här året (träning, inre träning, skola, körkort,jobb, praktik) så jag hoppas bli ännu bättre mot människor omkring mig nästa år. Det blev inget av med Peace&Love men istället blev det Storsjöyran med Carro, Josse och Bea  blev där jag fick uppleva några oförglömliga dagar med mycket skratt, roliga människor och jag fick bevittna flera av mina favoritartister så jag känner mig nöjd!

Jag skulle säga att jag är väldigt stolt över mg själv över förra årets löften!

Det här årets löften då? Here it comes!

* Först och främst; vill fortsätta med att ta hand om och uppskatta andra och mig själv samt försöka ha så roligt som möjligt! Alltid viktigt!

* Prova på att bli vegetarian.
Jag har länge velat men inte tagit tummen ur förut så nu är det dags! Mina främsta anledningar till det är både för miljöns skull - jag vill bidra mindre till koldioxisutsläppen. Och moraliskt - det är helt sjukt att vi äter så mycket kött som vi gör och att djur föds upp endast för att ätas. Det känns konstigt för mig att jag ätit t. ex gris när jag absolut inte skulle kunna tänka mig att döda en gris själv! (om jag inte blivit strandsatt på en öde ö eller något...)

Jag ska gå all in och prova om detta är någonting för mig. Jag kommer börja med att äta fisk och skaldjur och vänja mig vid att inte äta de andra "kött-typerna" och sedan får vi se hur det går. Det allra bästa sett ur ett moraliskt perspektiv vore ju att bli vegan (dvs inte äta något från djurriket, t. ex ägg, mjölk, yoghurt, smör...) men jag känner att jag måste sätta upp mål som jag faktiskt kan klara istället för att ta mig vatten över huvudet.

* Åka på en studentresa! Längtar utomlands!!!

* Göra mitt bästa på slutproduktionen!

* Njuta av min sista termin på Anderstorpsskolan med klassen!

* Lista ut vad fan jag ska göra med mitt liv efter studenten...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0