10 minuter för mig själv.

Inter-nätet fungerar igen. Hallelujah!
Så det är Kentkväll ikväll, och som jag har längtat!!!
All den där fina texten som man så lätt missar om man bara hör, och inte lyssnar.
 
Detta innebär mysstämning här i läggan. Jag skriver flygiga scenerier och antecknar dikter till teatergruppens projekt och dricker te, sittandes i Solveig så jag knappt når tangenterna.
 
Jag har julpysslat också = byggt ihop en riktigt tjusig julstjärna från Indiska som hänger och dinglar i fönstret i klargult, rött och grönt och gör sig sådär superfasligt bra till den vita, fluffiga bakgrunden.
Den duger gött som julutsmyckning i år, gott åt mig. Jag gillar ju min lägenhet som den är och rummet skulle nog bli ännu mindre om jag lät en armé av röda, ulliga tomtar och brunstiga bockar flytta in här innan jul.
Här är det grönt, blommigt och mönstrat hela året om.
 
Har funnit lite inre frid förresten, nu när jag får jobba väldigt mycket.
Fast det är stressigt och mycket nytt att lära sig så är jag inte uppjagad på samma plan.
Alla gäster är glada och får julmat tills evighetens slut
Arbetskamraterna är snälla, goa, roliga, hjälpsamma och alldeles ljuvliga
Jag får gratis kaffe och får smaka på maten
Jag får många leenden, mycket kunskap och mycket smärta i fötterna
 
Och även om det grämer mig att jag inte lyckats med det fullt ut tidigare höst,
så är jag tacksam och glad över att jag verkligen kan njuta fullt ut av en ledig dag, som nu
 
 
 
Nu har jag både ett yttre och inre lugn
Komplett? Jag tror det.
Just nu känns det allra mesta både rätt och lätt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0