I just try to be - happy.

Min favoritplats:

Det är många platser som tävlar om min favoritstämpel och några exempel på dem är pappas hus, mammas lägenhet och Dannes hus eftersom jag ser dem alla som mina hem där jag känner mig glad och trygg.

Meeeeen på delad förstaplats kommer kanske inte helt oväntat min lilla lägenhet och skogen bakom vårt hus i Norrlångträsk!

Jag älskar att ha mitt egna lilla krypin här i stan där jag får göra i princip vad jag vill och bjuda hit vem jag vill. Här har jag nära till det mesta men framförallt en mysig fristad att komma hem till om dagarna. Dagar som denna trivs jag extra mycket i min lägga, och det beror på att jag städade den tidigare ikväll så att den är ren och fin igen! Här är så litet att jag i princip bara rymmer det jag verkligen behöver och det jag tycker väldigt mycket om - och det gör att jag trivs otroligt bra här!

Ibland blir jag dock så less på att vara instängd här och då finns det bara ett ställe jag längtar till.
Vi har en sjukt mustig skog hemma hos min pappa med tät granskog, vackra gläntor, slingrande stigar, bra bärställen på somrarna, myrar och ett stort berg. Om man går och sätter sig högst upp så kan man se hela byn. Jag gillar att dra på mig stövlarna och flanellskjortan och gå ut i skogen. Det ger mig bättre perspektiv på vardagen och världen samtidigt som det är sjukt vackert där alla årstider och det känns som om mina andetag blir extra djupa däruppe.

Jag och min djungelvägg;



...samt jag och min Kent-vägg:



Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0