Vänder på steken

Imorgon: Måste stiga upp tidigt och ta bussen 07.10 till skolan. Börja dagen med matteprov... Ha engelska med ett jobbigt författararbete. Ha två sånglektioner med en låt jag nästan inte kan. Bygga scen, hämta grejer, repetera hela efter middagen, fara på möte hela kvällen. Komma hem = SKITTRÖTT

Får en snilleblixt. Skakar av mig det gamla. Tar på mig nya glasögon. Ändrar inställningen:

Imorgon: Stiger upp tidigt och får ta bussen till skolan, då kan jag plugga matte i bussen och behöver inte sitta uppe lika länge ikväll. Få göra bort matteprovet så jag slipper oroa mig mer för det. Träffa massa fina människor igen efter helgen. Få tid till att göra författararbetet på skolan så jag inte behöver stressa med det hemma. Lära mig massor med nytt om sången jag just nu inte kan. Få ägna hela eftermiddagen med mina härliga klasskamrater och repetera inför en föreställning som jag verkligen tycker om. Ha möte med SKERU-gänget = bolla idéer och skratta. Komma hem = SKITTRÖTT - men stolt över att jag varit så effektiv under dagen.

Ganska intressant hur saker förändras när man lyckas hitta guldkornen i kattsandlådan! :D

Haha eller nää, jag skulle inte direkt likna min morgondag vid något så fasligt som en kattsandlåda...
men tänkte att de va ett ganska hyfsat exempel... eller ja, eller jo! Ni fattar, va?


Krya på dig qvinna! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0