Illusionen av trygghet är total

Limpmackor med groddar och Deportees.
Katt på tangentbordet och katthår i näsan.
Funderationer.

Tänker mycket på det här, enligt mig, konstiga uttrycket;
- När livet drabbar en

För det första så är väl inte livet något som bara drabbar oss ibland,"nej men hej livet det var ju längesen sist!"
utan vi lever ju våra liv hela tiden.
För det andra så används oftast det här uttrycket i negativa sammanhang
t.ex "när livet drabbar en är det bra att ha någon att prata med"
Varför lägga så mycket skuld på livet? Varför inte vara mer exakt och säga som det är att det är sjukdomen/döden/sorgen/skilsmässan/kriget/andrahemskheter som drabbat en istället?

För det tredje så tror man ju nästan med detta uttryck att vår existens bara består av en massa tomrum... och sen jobbiga saker när livet väl gör sig påmint?
Nej, livet är bra grejer och jag känner starkt att jag måste ta livet i försvar i den här frågan!!!
Därför bojkottar jag nu det här uttrycket förevigt för mig själv!!
(Åtminstone i dåliga sammanhang!)



Vid liv! och väldigt väldigt LEVANDE!

fick ett av mina livs vackraste sms inatt,
det flög in i mitt hjärta och bosatte sig där.
hela mitt väsen har varit lyckligt leende hela dagen
och glatt förhållit sig till situationen!
- tack du fantastiska!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0