Årets första dopp!!!

Kände att jag inte kunde vänta längre så jag hoppade på cykeln och tog vägen genom skogen ner till sjön.
Det var verkligen hur vackert som helst där! Ett gäng myggor hade rave nere vid bryggan, vattnet låg blankt som en spegel och solen flammade i rosa och orange på sin väg ner mellan tallkronorna.

Jag blev förvånad över att jag inte frös en sekund, vattnet var alldeles mjukt och ljummet.
Dök rakt ner i det svarta inlandsvattnet och tog några simtag rakt in i solen.
Simmade ut till flotten och satte mig ner och dinglade med fötterna i vattnet, lyssnade på myggornas surr och fåglarnas kvitter och följde den stora gula cirkelns färd över himlen med blicken.

Tänkte att jag ville ha en fantastisk burk där jag skulle kunna fånga och spara den stunden för all evig tid!
- snacka om moment!



En annan sjö en annan dag, men ett jättefint foto som förmedlar känslan! - Av Emelie Pettersson

Kommentarer
Postat av: Stina

Åh det lät inte alls dumt det där!! ;)

2011-06-12 @ 01:47:59
URL: http://stiinaastrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0