Come inside - get it on!

Kaozzz när jag kom hem.
Danne skulle ha lämnat lägenhetsnyckeln i mitt postfack.
Checkar dubbelcheckar trippelcheckar men inte ligger den där inte!
Paniken och stressen som uppstår när man inte får sig in i lägenheten och nyckelgömmaren inte går att få tag på.
Knackar på hos granne 1 som låser upp sitt postfack - ingen nyckel där.
Knackar på hos granne 2 som öppnar dörren efter en evighet och berättar att hon blev väldigt förvirrad när hon hittat en okänd nyckel i sitt postfack!
Hennes fack är två rader under mitt, och nyckeln hade halkat ner dit.

Tacka gudarna för att jag har så hjälpsamma och snälla grannar!

Något som är intressant är att båda två vid olika tillfällen frågat om vi inte bor 2 stycken i min lägenhet.
Då har jag fått förklara att det inte finns något "vi" men inte vågat fråga om jag lever om som två.
Jag skyr nog sanningen.

Och just nu väsnas jag med Deportees som jag lånat på stadsbibblan och klunkar kaffe som jag själv har kirrat,
det blev faktiskt ganska gött.


Jag på vilda exotiska äventyr i djungeln?
nää ... snarare brynandes köttfärs vid spisN!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0