I LOVE MANCHESTER!!!

Efter två månader i Storbrittanien har jag nu varit hemma i 17 dagar.
Och det är knappt så att jag fattar att vi verkligen VAR DÄR.
Att jag och Emelie satsade allt på ett kort;
plitade ner ett CV på engelska, 
packade ett gäng av våra pinaler,
köpte en enkelbiljett och bara åkte ut på äventyr!
- Att vi vågade!!!
 
Manchester var inte som jag hade tänkt mig utan mycket bättre.
Jag har med mig så otroligt mycket fint från tiden där! De trevliga - generösa - inspirerande killarna vi fick hyra ett rum hos, alla andra fantastiska människor vi mötte, den ljuvliga kulturen, de vackra städerna & landsbygden, alla mysiga fik och sjabbiga - men ack så fina- pubar, mångfalden i stadskärnan, alla nya tankar och intryck som gjorde att man utvecklade sig själv och allt eget ansvar som gjorde att man växte flera meter osv osv osv!!!
 
Edinburgh var en fantastiskt vacker stad och jag kommer aldrig att glömma stadskärnan där de alltid spelades säckpipa och där varje gräsplätt var täckt av vårblommor fast det knappt hunnit bli Mars. Resan till Loch Ness är oförglömlig och den soliga dagen när vi packade en ryggsäck, snörde på oss vandringskängorna och besteg Holyrood Hill, ett berg precis staden var en av de absolut bästa i mitt liv. London var STORT och magnifikt! 
Vi fick se många av de välkända turistmålen och förvilla oss ned i det enorma shoppingutbudet och lära oss att London bör man ha på sig minst en vecka för att ens kunna upptäcka en bråkdel av allt staden har att erbjuda.
 
Jag ångrar inte för en sekund att jag åkte. 
Alla gånger vi gick vilse men lärde oss att hitta hem igen.
Att verkligen förstå innebörden av att följa sin magkänsla.
Att upptäcka kulturkrockar och hur fantastiska människor det finns överallt.
Och framför allt; att våga, vinna och ha otroligt roligt på köpet!!! :D 
 
Stort tack till Emelie, min älskade vän och följeslagare som fick mig att åka och även gjorde min resa alldeles underbar! ♥
 

Kommentarer
Postat av: Em

Det känns verkligen helt jäkla overkligt att det hänt!!
Men är så glad att vi vågade!!!! <3 <3

2013-03-28 @ 01:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0