Snöskulpturtävling

Riktigt grym start på det efterlängtade sportlovet!!!

Igår hängde jag och Mathilda här i Byske där vi fick gomiddag av mamma och såg två halva filmer och lite Family Guy innan media player och vakenheten svek oss och vi somnade sött!

Väckaren stod på nio imorse och vi vaknade upp till en magiskt vacker dag! Åt en superfrukost och sedan kom Alma och Jessica med bilen och hämtade upp oss för en dag med snöskulpturer.
Dagen spenderades nämligen i lilla Finnträsk av alla ställen där vi var var med i en snöskulpturtävling!

Det var en riktigt utmaning att hacka ut vår Mumin ur det gigantiska snöblocket men när vi väl var klara så kände jag mig jättenöjd! Det krävdes mycket mer jobb än vad jag trott men roligt var det! Fint väder och fint sällskap därute i solen tackar jag inte nej till! =)

Vi vann inte tävlingen men fick en chans att se en massa andra otroliga snöskulpturer
och ha riktigt trevligt så, varför int liksom? ;) Jag är glad att vi ställde upp!

Alma, jag, Mathilda, Jessica och vår Mumin; :D



In action:






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0