Mitt 2011

Snodde listan av Mathilda!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Hmm... jag åkte den där höga, läskiga fritt fall på Liseberg, praktisera i Stockholm, tog körkort, såg Timbuktu och Håkan Hellström för första gången och The Ark för (kanske)den sista.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jajjamen! Hälsade på min goa vän Felicia, drog utomlands med los bridos, praktiserade i Sthlm, tog körkortet, tog hand om mig själv bättre ur många avseenden tycker jag.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Yes! Min kusin Annika och hennes Per fick en liten Alexander och Roberth och Emma fick en liten Saga!
4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, som tur är!!! Men andra som jag ändå blev ledsen av.
5. Vilka länder besökte du?
Turkiet ofc. Var snarare sliten än utvilad när jag kom hem, Men KUL, det hade jag!
6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
Mer tid med syrran och päronen tror jag. Annars... fler böcker kanske? Och utomlandsresor, tack!
7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
25 maj - 1 juni. Och 7 december.
8. Vad var din största framgång 2011?
Oj! Stor och svår fråga! Nämen, jag tycker att jag utvecklats mycket i mig själv senaste året.
Gillar mig själv och vet att jag kan uppnå allt jag vill om jag bara lägger manken till för jag kan! Annars är jag jävligt nöjd över mitt körkort! ;)
9. Största misstaget?
Skulle ha varit mycket mer lyhörd för mina vänner, om jag säger så.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Njae, lite vatenparasitig och väldigt hes efter hektiskt partande bara! ;)
11. Bästa köpet?
Mina Dr.Martens! Världens kap och jag blir lycklig varje gång jag ser dem! Annars är den gula jackan, biljetten till Storsjöyran, resorna till Felicia, Turkietresan och Göteborgsvistelsen mina mest välspenderade pengar!
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Los körkortos onekligen!
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Alla ljuvliga vänner! Skulle vara ett mörkt liv utan er! Annars, alla vistelser i skogen och när jag varit på resande fot - älskar den känslan!!!
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Massor! Men hela Facit-skivan av Säkert! har jag lyssnat på hela året utan att bli less än! Annars så tycker jag att "Jag kommer" med Veronica Maggio och "Resten av ditt liv" med Timbuktu är fantastiska och har spelats flitigt. Självklart "Mitt hjärta blöder" också och "Levels" med Avicii! Icke att förglömma Jedwards "Lipstick" och "fest hos Mange!" haha ;)
Och ja Emelie: "Give me everything" kommer jag också alltid att förknippa med det här året! ;)
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Har varit väldigt mycket olika känslor i omlopp det här året. Många tårar har fällts och mycket oro har cirkulerat men samtidigt har jag upplevt så mycket roligt och mått jävligt bra för det mesta - så jag har nog varit gladare!
16. Vad önskar du att du gjort mer?
Chillat! Och plockat mer blåbär. Och dansat och kramats - det kan aldrig bli för mycket av den varan!
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig för saker samt suttit framför Facebook...
18. Hur tillbringade du julen?
Hos mamma med henne, pappa, Frida, Mormor, Danne och Gerd. Very nice indeed!
19. Blev du kär i år?
Nope - men mest troligt kärare! ♥
20. Favoritprogram på TV?
SÅ MYCKET BÄTTRE - Officiellt!! ♥
21. Bästa boken du läste i år?
Sista delen i Hungerspelstriologin; "Revolt" av Suzanne Collins.
22. Största musikaliska upptäckten?
Humdidum... Den svenska björnstammen och Deportees tror jag!
23. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
The Ark's samlade singlar, tekoppar och te!!
24. Något du önskade dig men inte fick?
Hmm... kommer inte ihåg!
25. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Var med familjen, släkten och Danne! Käka gött och öppna paket :)
26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
MER FEST!!! haha nä skoja - har haft mycket sånt! ;) Nej, finns nog inget som jag hade kunnat påverka som kunnat göra det bättre.
27. Hur skulle du beskriva din stil i år?
Ehhhh.... stil? (A) Nej men har införskaffat mig massor av både flanell och tranparenta skjortor. Och jeans från Cheap Monday. Sen dr.martens/converse på det. Alternativt hemmastilen med dansbrallor, säckig tröja, tjocksockor och avsaknad av underkläder.
28. Vad fick dig att må bra?
Göteborg, Turkiet, Stockholm, Lindesberg, Linköping, Östersund, Bjursele, skog, klassen, vännerna, Danne, familjen, teatern,den underbara sommaren och massa mer! Har tusen vackra minnen tror jag!
29. Vilken kändis var du mest sugen på?
Håkan och Timbuktu! Och sångaren i Maroon 5 hehe! Och kanske Säkert! också - så jävla ljuvlig!!
30. Vem saknade du?
Vänner jag inte träffade så mycket, samt farmor och farfar!
31. De bästa nya människorna du träffade?
Hahhahaha åh! Kommer ALDRIG glömma alla underliga och ljuvliga människor från Yran, Turkiet, Göteborg och övriga festtillfällen...
den krulliga killen utanför Balder på Liseberg, Den galna Taxi-turken i Turkiet, norske Torkel i östersund som dök upp ÖVERALLT osv osv... Men annars har jag mött många nya fina te-människor och härligt folk inom teatern!

Slutsats? Förjävla fint år!!!

Kommentarer
Postat av: ems

TACK!

Nu kommer jag kunna somna med ett leende på läpparna! :D <3

2012-01-02 @ 22:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0