Det här med våra utsatta kroppar;


MIN KROPP ÄR SÅ JÄVLA BRA!!! :D

 

Kom liksom bara att tänka på det nu!

 

Den är stark, går att använda till huuur mycket som helst och har hållit skitbra i nästan 19 år!!! Jag vet, det låter nästan för bra för att vara sant men det är det faktiskt! :D

 

Det absolut bästa med den är att man kan göra så galet mycket saker med den!!! Den kan dansa, springa, sitta, ligga, ligga nr.2, göra kullerbyttor, skriva, titta, laga mat, höra, lukta, känna, bajsa, läsa, simma, spela teater, lyssna på musik och kan uträtta i princip allt jag både älskar och hatar att göra!!

Sen så är den riktigt bra på att uttrycka hur jag känner. Den är jäkla bra på att anpassa sig! Dessutom är den mjuk, luktar gott oftast och så finns den alltid där för mig.

 

I tider när jag dissat, förolämpat, surat på den, mobbat den för sitt utseende & varit allmänt skittaskig mot den så har den ändå stannat kvar hos mig och hur snällt är inte det egentligen!?! Trots alla trakasserier från mig så har den ändå ställt upp för mig i allt så därför har jag lagt av med mobbningen.




För vad kan jag kräva egentligen?


- Mina ben kommer t. ex inte att bli längre än vad de är nu men vad gör det egentligen när de bär mig hela dagarna?


- Min näsa kommer inte att bli större men vad gör det när jag kan lukta med den?


- Min röv kommer inte att anta samma skepnad som ett syrligt välformat äpple men den är jääävligt skön att sitta på!


- Min mage är inte platt som en strykbräda men den rymmer gott och väl all den goda mat som jag älskar att äta och alla livsviktiga organ som jag är ytterst beroende av!


- Mina ögon funkar inte riiiiiktigt som de ska men med brillor gör de det utmärkt och dessutom gillar jag dess bruna färg.

 

Därför vill jag inte hacka på min kropp något mer. Jag tycker snarare att jag har ett ansvar att få den att må bra i gengäld.

Jag kan ärligt säga att jag oftast älskar min kropp! :D Tyvärr gör jag inte det varenda dag, men jag ska jobba mot det målet för det kommer jag att må ännu bättre av - på riktigt!

 

MI WONDERFUL CASA (och den tacksamma själen inuti):::

Sådärja, nu har jag spytt ut mina tankar kring kroppssyn i cyberrymden! :D Hoppas ni som läst såhär långt tyckte det var trevligt! :D

 

 


Kommentarer
Postat av: tild

Jag beundrar ditt tankesätt!

2012-02-22 @ 23:32:38
URL: http://coopertrooper.blogg.se/
Postat av: Mia

Låter helt fantastiskt bra!! :)

2012-02-23 @ 07:29:14
Postat av: Alma

Nej men vilket fint sätt att tänka :)

2012-02-23 @ 08:04:58
URL: http://almalindstrom.blogg.se/
Postat av: em

Jävligt bra skrivet ellan!! :D Man ska verkligen ha en sån där inställning! :D



Btw, du sa ju sist vi träffades att du hade det lite lite med pengarna, vill bara påminna om att du har för tillfället detta hos mig:

1 sporttopp (okej den har jag glömt bort att lämna tillbaka..)

1 plattång, som du glömde hos mig i.. september?!?

1 kort från götet!



Asså om du då vill känna dig smårik för att du helt plötsligt får saker som du kanske glömt bort? Eller ja, de är ju dina från första början haha ;)

Ursäkta för denna luddiga kommentaren, men jag är ganska trött.. är ju trotsallt fredag! xD

Lycka till i lule! :D

2012-02-24 @ 22:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0