Höstlov!

Japp - höstlov it is! :D

Känns helt jäkla ljuvligt, särskilt eftersom praktiken och Stockholmsresan känts som semester så det känns bara som ett ännu fetare plus att få ännu mer ledighet! Det är fan lyx!

Av min första höstlovsdag så har jag spenderat första halvan på Kulturama där jag fick vara med Clara och hennes klass på deras tre timmar långa teaterlektion. De går också teatertrean så det var intressant att vara på en ny skola och se hur de jobbar jämfört med oss, och det fanns nog lika många likheter som skillna der! Jag fick åtminstone möta ett helt gäng härliga personligheter, se tre scener som de tolkade från en pjäs som heter "Törst" samt garva åt deras fantastiskt roliga improvisationer! Efter lunch var Clara, Ida och Rebecca schyssta och följde mig på tunnelbanan in till stan där mitt huvudmål var dr.martens-jakt!

Tyvärr var inte turen alls på min sida idag. Affären "Dr. Martens Store" saknade båda modellerna som jag funderat på att köpa och Shock hade bara kängorna i svart, rosa och rött vilket jag tyckte var ett väldigt kasst sortiment! Så jag ilade upp och ner för Drottninggatan och massa tvärgator för att leta i alla skobutiker jag kunde hitta och tillslut hittade jag ett par i rätt färg - men fel storlek! Det paret var det allra sista i butiken och när kassörskan slog på märket på datorn för att se på vilka fler affärer de fanns inne på så blev svaret att alla skor i den färgen var slut - så då frågade hon om jag varit på Dr.Martens Store? Då insåg jag att det nog inte var meningen att jag skulle ha tag i några kängor just idag så då gav jag upp.

Istället blev det lite andra spännande grejer som fick följa med mig hem från stan!
Jag är en big fan av att åka tunnelbana så på hemvägen njöt jag av det som kommer vara min näst sista
resa där på ett tag - men jag kommer tillbaka!

Väl hemma bjöd min moster på en fantastsik god sushi (jag var fan i himmelen!!) och sedan drack vi kaffe och käkade lite kladdkaka plus att Clara fick sig en mäktig revansch i alfapet!
Därefter såg vi "Hur många lingon finns det i världen?" och jag bölade som fan,
rekommenderar den filmen starkt!



(Bild för att demonstrera hur glad jag blir när jag får sushi! Den gången förtärdes ljuvligheten hos Mathilda i Bergsbyn och jag var lycklig trots het wasabi i handen och superslemmig lugg!)

Nu ska jag gå och lägga mig och imorgon åker jag vidare till Linköping
- känns helt galet att veckan här i Stockholm har gått så fort!!


Börjar längta hem litegrann till mina underbaringar...
men framförallt längtar jag efter min fina Felicia Sandström som jag får träffa snaaaaart!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0