Hey ya!

Igår på praktiken följde jag med en dramapadagog som hette Kicki och jag fick vara med när hon planerade och höra hur hon resonerade samt vara med och leda några övningar med tre stycken grupper,
en med sexåringar, en med 4:or och 5:or och en med 6:or och 7:or.

Väldigt roligt var det och särskilt intressant hur olika man måste jobba med barn i olika åldrar!

Gårdagens roligaste var helt klart när vi jobbade med den äldsta gruppen och jag gick runt för att fråga hur det gick med allas karaktäranalyser. Jag pratar med en tjej en stund om henens tankar och idéer när hon helt plötsligt frågar;

"Vilket land kommer du ifrån?"
och jag svarade "Norrland..." innan jag i princip garvade ihjäl mig!! xD xD
Hon tyckte helt enkelt att det lät som att jag bröt på svenska!
Charmigt och mycket roligt tyckte jag - som efter den situationen ansträngde mig lite extra för att låta
mindre norrländsk ... eller utländsk?

Hittade dessutom en riktigt norrländsk bild i arkivet som jag tänkte dela med mig av,
föreställande två bleka, grova norrlänningar i håriga mössor i ett tämligen svalt hus en kall januaridag
i Västerbottens inland!


Önskar dessutom bruden till höger ett enormt stort lycka till på provet idag!
Du kirrar det!!! ♥


Nu; Farsta centrum för lite spanande i affärer ;)

Kommentarer
Postat av: Ulv-n Ulmgr-n

hörrö de här är fan int en bra bild!



Men TACK kära du, ska ge mig fan på det här (MAGKATARR OCH SUPERPOWERS) och du får låta hur utländsk du vill för mig!



så de så / ulv-n

2011-10-25 @ 13:20:16
URL: http://coopertrooper.blogg.se/
Postat av: emelie

hahahahaha xD hon var nog inte van att handskas med norrlänningar som bor uppa hejda! ;)

2011-10-25 @ 17:01:19
URL: http://emeliiee.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0