Vilda violer i november.

Senaste dagarna har jag försökt krama ur det sista och optimala ur höstlovet.

Jag har ätit god middag och buggat med mamma till Walk of life i vardagsrummet, klätt ut mig till flowerpower (eller var det blomrabatt?) och dragit på förfest hos Soffe och Arvid för att sedan gå vidare till Scandic för en utekväll. Galet tjockt med folk och lång kötid men jag fick dansa och umgås med massa fina vänner!
Fick tyvärr världens skoskav av mina dr.martens men som tur gav Felicia mig ett tips som jag var otroligt effektivt och som jag lätt rekommenderar till andra i häldöds-nöd:

Släng på ett trosskydd på varje häl så slipper du skoskavet och det håller hela kvällen! :D
Tappade tyvärr även rösten efter all entusiastisk sång och högt prat under kvällen och har hittills inte funnit något perfekt botemedel ... not nice!

Samma sena natt fikade jag te och limpmackor hemma i köket med mina favoritmän; pappa, Danne och Razze till softa rock-ballader och dagen därefter tog jag och Danne en brutal sovmorgon vilket var skönt som bara den! Kvällen spenderades hos Felicia med henne, David och resten av familjen Sandström med fika och chill innan det var dags för Felicia och David att skutta på tåget hem till Linköping igen! :(

Igår jobbade jag, tog ett härligt bad (var säkert ett år sen sist!), förundrades över hur extremt nere det här mulna novembervädret kan få mig att känna mig men ännu mer över att det fortfarande växer smörblommor och violer på vår gård.

Min röst har fortfarande inte kommit tillbaka sedan toxickvällen och jag hostar värre än någon som rökt i 70 år ( eller kanske inte så mycket men) så jag bestämde mig för att vara hemma från skolan idag och vila upp mig till imorgon så att jag kanske känner mig mindre hängig och kan göra mig förstådd!

Kryar på mig med te och peppande bilder, vore ju inte helt fel att bl. a träffa dessa
ljuvliga kvinnor imorgon:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0