Månljus och drömmar av choklad i Furuögrund

Idag på svenskan såg vi film; Romeo och Julia.
Riktigt härlig filmatisering, fin kärlekshistoria, en klassiker av självaste Shakespeare och alltihopa
men allt det fina sabbas ju av att man vet att det kommer gå åt helvete för dem båda i slutet!!!

Dessutom matas man ju av denna klassiker år efter år på skolan och efter varje gång blir jag bara argare och argare över att stackars Romeo och Julia aldrig får leva glatt! Ingen som kan sätta upp en version där allt löser sig i slutet så jag slipper plågas med denna död och bedrövelse? Annars kommer jag att göra det själv!!

/en som gillar lyckliga slut


Min "Romeo" - ska följa hans exempel och sova nu!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0